در مخزن زندگیتان کوسه ای بیندازید
خود را مجبور به پیشرفت کنید …در گذشته های نه چندان دور آدمهایی که دنبال آب باریکه بودند یا یه شغل مطمئن دولتی داشند ،خیلی آدمهای منطقی و موفقی محسوب می شدند. ژاپنی ها عاشق ماهی تازه هستند. اما آب های اطراف ژاپن سال هاست که ماهی تازه ندارد. بنابر این برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن قایق های ماهی گیری، بزرگتر شدند و مسافت های دورتری را پیمودند. ماهیگیران هر چه مسافت طولانی تری را طی می کردند به همان میزان آوردن ماهی تازه بیشتر طول می کشید.
آسته برو آسته بیا که گربه شاخت نزنه را به عنوان یک روش زندگی خیلی از خانواده ها به فرزندانشان یاد می دادند ….
اما گذشته ها گذشته … این روزها برای موفقیت باید جسور بود …باید خطر کرد …باید مسولیت همه ی چیز را بر عهده گرفت …
این روزها شما شخصا خودتان باید خودتان را مجبور به پیشرفت کنید …در همه چی ! در سطح زندگی شخصی ، در سطح زندگی اجتماعی ، در زندگی حرفه ای و …و…
نوشته ی زیر از جمله نوشته های بسیار زیبایی که به کسانی که تصمیم دارند فرصت کوتاه حیات را “زندگی” کنند پیام شفافی می دهد …
شما هم از همین دسته اید ؟؟
اگر بازگشت بیش از چند روز طول می کشید ماهی ها، دیگر تازه نبودند و ژاپنی ها مزه این ماهی را دوست نداشتند.
برای حل این مسئله،شرکت های ماهیگیری فریزرهایی در قایق هایشان تعبیه کردند. آن ها ماهی ها را می گرفتند آن ها را روی دریا منجمد می کردند. فریزرها این امکان را برای قایق ها و ماهی گیران ایجاد کردند که دورتر بروند و مدت زمان طولانی تری را روی آب بمانند.
اما ژاپنی ها مزه ماهی تازه و منجمد را متوجه می شدند و مزه ماهی یخ زده را دوست نداشتند. بنابر این شرکت های ماهیگیری مخزن هایی را در قایق ها کار گذاشتند و ماهی را در مخازن آب نگهداری می کردند. ماهی ها پس از کمی تقلا آرام می شدند و حرکت نمی کردند. آنها خسته و بی رمق ، اما زنده بودند.
متاسفانه ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند. زیرا ماهی ها روزها حرکت نکرده و مزه ماهی تازه را از دست داده بودند.
باز ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند. پس شرکت های ماهیگیری به گونه ای باید این مسئله را حل می کردند.
آنها چطور می توانستند ماهی تازه بگیرند؟
اگر شما مشاور صنایع ماهیگیری بودید ، چه پیشنهادی می دادید؟
برای نگه داشتن ماهی تازه شرکت های ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایق ها استفاده می کنند اما حالا آن ها یک کوسه کوچک به داخل هر مخزن می اندازند.کوسه چندتایی ماهی می خورد اما بیشتر ماهی ها با وضعیتی بسیار سر زنده به مقصد می رسند. زیرا ماهی ها تلاش کردند….
شما هم می توانید ..
- به جای دوری جستن از مشکلات به میان آن ها شیرجه بزنید .
- از بازی لذت ببرید.
- اگر مشکلات و تلاش هایتان بیش از حد بزرگ و بیشمار هستند تسلیم نشوید ، ضعف شما را خسته می کند به جای آن مشکل را تشخیص دهید .
- عزم بیشتر و دانش بیشتر داشته و کمک بیشتری دریافت کنید.
- اگر به اهدافتان دست یافتید ، اهداف بزرگتری را برای خود تعیین کنید .
- زمانی که نیازهای خود و خانواده تان را برطرف کردید برای حل اهداف گروه ، جامعه و حتی نوع بشر اقدام کنید .
- پس از کسب موفقیت آرام نگیرید ، شما مهارتهایی را دارید که می توانید با آن تغییرات و تفاوتهایی را در دنیا ایجاد کنید
- در مخزن زندگیتان کوسه ای بیندازید و ببینید که واقعاً چقدر می توانید دورتر بروید شنا کنید.
منبع: اقتصاد سیاسی، شماره هفت
تأثیر نظریههای اقتصادی
?) آدران چیست؟
?) آدریان کدام است؟
?) آدران قصران کجاست؟
?) قلعه دختر، قصر دخترک، قلعه دخترک و قزل ماها کجاست؟ ?- آدرنهای پهنه تهران ?- آبادیهای آدران.
?) آدران چیست؟
آدران =( آذران) همان آتشگاه یا آتشکده است. به روزگار ایران باستان این کلمه تشکیل یافته از دو بخش <آدر> و <ان> است. بخش نخست به معنای آذر یعنی آتش است. در برهان قاطع آمده: آدر بر وزن مادر همان آذر= آتش است. در لغتنامه دهخدا نیز این معنا دیده میشد و اما پاره دیگر که <ان> است که در نامهای جغرافیایی علامت نسبت فراوان است، از قبیل گرگان و ... بنابراین ترکیب آذر+ان جایی را تداعی میکند که آدر= آذر= آتش در آن بسیار است و این یادگاری است به روزگار ایران باستان و رواج دین زردشت. در حقیقت با این توصیف <آدران> همان <آتشگاه بوده است.> زنده یاد حسین کریمیان در اینباره تحقیق ارزشمندی دارد که در آثار گرانقدر خود <ری باستان>، <قصران> و <تهران در گذشته حال> مضبوط است.
?) آدریان کدام است؟
آدریان وابسته به آدران بود. بدین ترتیب که هر آدران یک آدریان وابسته به خود داشته است. ایرانیان زردشتی آتشگاههای خود را بر فراز بلندیها و قلهها برمیافروختند. جایی که به سبب سختی راه در حمل مصالح ساختمانی و نیز سطح کم برای احداث بنا فقط امکان برپایی بنای آتشگاه (آتشکده= آدران) بود، نه چیزی افزون بر آن. حال آنکه هر آتشگاهی بنا به ضرورت آیینی، روحانیون، موبدان و خدمتگزارانی داشت که نیاز به تامین محل زندگی برای ایشان بود. اغلب در نزدیکترین مکان مناسب به فاصلهای معقول از آدران خانههایی برای سکنان موبدان اختصاص مییافت که محل گرد آمدن آنها را <آدریان> میخواندند. آدریان در حقیقت محل تجمع آذربانان =(موبدان و...) و کسانی که به خدمت آذر (آتش) در میآمدند، بوده است.
?) آدران قصران کجاست؟
این آدران یکی از آتشگاههای گستره تهران است به روزگار ساسانی و بر فراز قلهای با بیش از سه هزار متر ارتفاع از سطح دریا در غرب آبادی شکراب و شرق شهرستانک و شمال توچال واقع بوده که اکنونآثار خراب شده بقای آن در محل باقی است. به روزگار آبادانی آدران قصران، روحانیون خدمتگزار آن در آبادی شکراب سکنی داشتند، یعنی این آبادی <آدریان> آدران قصران بوده است.
?) قلعه دختر، قز ماما، قصر دخترک، قلعه دخترک و قزل ماما کجاست؟
تمامی این نامها، نامهایی بوده است که بعدها به <آدران قصران> دادهاند. اکنون بسیاری از کوهنوردانی که با قلل مختلف شمیران آشنایی دارند آدران قصران را با نام <قلعه دختر> که در شمال قله توچال قرار دارد میشناسند، حال آنکه تمامی نامهای یاد شده را در متون قدیم و نوشتههای جدید میتوان یافت. قلعه دختر در انتهای راه آسفالتهای است که از راه تهران- فشم جدا شده و با گذشتن از اوشان، ماهیچال، باغ گل، ایگل، آهار و شکراب به گردند شهرستانک و قلعه دختر میرسد.
قلعه دختر در عصر ساسانی و به فرمان اردشیر و به نام ناهید ایزد دختر زردشتی بنا شده است. ساختمان آن را دو طبقه و از سنگ و کلوخ ساختهاند که در آن تزئینات گچبری نیز به کار رفته است. آنچه اکنون از آن بنا دیده میشود بقایای دو تالار و یک دالان از طبقه اول است. طول تالارها ? متر و ??سانتیمتر و عرض تالار غربی ? متر و ?? سانتیمتر و عرض تالار شرقی ? متر و ?? سانتیمتر است. پهنهای که آتشگاه روی آن ساخته شده به شکل مربعی است که اضلاع آن هر یک حدود ?? متر و شیب آن از جنوب به شمال قریب به ??/? متر است که از مصالح فشرده سنگ و ملات گچ شیب را پر کردهاند. ابعاد کل این بنای مربع شکل ?? متر و ?? سانتیمتر در ? متر و ?? سانتیمتر است.
?) آدرانهای پهنه تهران:
بر اساس آخرین کاوشها و حفاریهای باستانشناسی ایران و خارجی در این گسترده چهار آتشکده شناخته شده است:
?) آتشکده شهر ری
?) آتشکده قصران
? و?) آتشکدههای <تخت کیکاوس> و <تخت رستم> واقع در کوهستانهای غرب شهریار.
?) آبادیهای آدران:
در کتاب اسامی دهات کشور از دو آبادی با نام آدران یاد شده است؛ آدران ارنگه در راه کرج به چالوس و آدران شهریار. خلاصه اینکه <آدران> نام عام آتشگاه=( = آتشکده) به روزگار رونق دین زردشت در ایران زمین بوده است و آن بنایی بوده که از سنگ و ساروج و مصالح معمول آن عصر از قبیل خشت و گچ و ... بر فراز ارتفاعات برای روشن نگاهداشتن آتش میساختند. آدریان نام آبادی و محل تجمع و زندگی روحانیان و موبدان آدران بوده است. بنابراین آدران بر بنای این آتشگاه اطلاق میشده و آدریان به آبادی نزدیک آن گو اینکه گاهی تمامی پهنه در بر گیرنده آدران و آدریان را نیز <آدریان> گفتهاند.
بقعه امامزاده اسماعیل
امامزاده اسماعیل درطول زمان دچار تغییرات زیادی شده و تاحدودی اثر متروکه و ازبین رفته بود ولی با این حال درسال 1354 شروع به بازسازی این اثر تاریخی،مذهبی شده واکنون ساختمان ونمای فعلی آن بازسازی شده ودر معرض دید عموم قرار دارد. امامزاده اسماعیل که بنام مقبره کمال الدین شهرت دارد درجنوب مسجد جامع میانه واقع شده ومتصل به آن میباشد دیوارهای این بناء باآجر ساخته شده وگنبد و روپوش داردکه سطح خارجی آن با کاشیهای فیروزه ای رنگ پوشیده شده است.وسعت داخلی بقعه در حدود 30 مترمربع (5/5*5/5 )وارتفاع آن تاپای گنبد 5/4 متر است.بلندی گنبد6متر میباشد.دردیوار شمالی بقعه دری به مسجدجامع بازمی شود که دربالای آن کتیبة سنگی موجودوعبات زیر روی آن کنده شده است: الله،محمد،علی،هذه روضه سیدالشهداءکمال الدین بن سیدمحمدبن امام جعفرصادق (ع)در تاریخ سنه 923 ظهورشد. پدر بزرگوار امامزاده نیز بنام امامزاده محمدشهرت دارندکه در روستای کندوان قراردارد. این امامزاده با ساختمان کوچک گلی وبا یک نمای ساده وبا یک ضریح کوچک چوبی در روستای کندوان از قدمت وسابقه زیادی برخوردار است. منارةبلندی در صحن بقعه با آجر بناشده که ازنظر استحکام وزیبایی قابل توجه میباشد. ارتفاع مناره 13 متر و محیط قاعده پائین آن 11 متر و تاریخ ساختمان آن آزروی اشعاری که روی سنگی نوشته ودر بنا نسب شده است بدست می آید. اشعاری که روی مناره وجود دارد بشرح زیر است: بانی چنین بنا که یادش بخیر ماءوی بگیرد جنت الماءوی را یارب تـونگهــدار با طول بقــا هم بنـا و هم بـانی وهم بنـّارا تاریخ بنای این بنا تاریخ است با نیم حسابکن بیفــزا را را مشهد بیرامعلی ابن عوض(سنه 1258 هجری) این مناره دارای دو کتیبةسنگی است یکی در بالای دری که از چندین راه پله ای که در داخل مناره است وشخص را به راس مناره میرساند نصب شده است و کتیبةدیگری که نمای آن از داخل حیاط بقعه معلوم نیست وباید از سمت کوچه آنرا مشاهده کرد و درنوسازی دیوارهای حیاط بقعه قسمتی از کتیبه در پشت آجرهای دیوار حیاط قرار گرفته وتمامی کتیبه بوضوح قابل رویت نیست. این بنا چند سال قبل توسط شخص خیّری بنام حاج حسن کریمیان با مصالح سیمان و سنگ و موزائیک مرمت گردیده است. امامزاده اسماعیل درحال حاضر دارای حیاط بسیار بزرگی است که دارای چهار درب ورودی به حیاط امامزاده است درپشت بقعه امامزاده روی کاشیهایی قسمتی از یکی ازسورههای مبارکة قرآن نوشته شده وروبروی یکی از درهای ورودی امامزاده نصب شده است . امامزاده اسماعیل هرسال ماه محرم پذیرای عاشقان حسین و عزاداران حسینی وعزاداریهای حسینی می باشد . هرسال درحیاط امامزاده چندروز به عاشورا و تاسوعا مانده مراسم سوگواری برگزار میگردد . در روز عاشورا با حضور هیئت ها ودسته های عزاداری مختلف در امامزاده و همین طور حضور اقشار مختلف مردم،همگی بیادعاشورا اشک ریخته وبرسرو روی می کوبند و حسرت میخورند. در روز عاشورا و ظهر عاشورا با حضور عموم مردم عزادار نماز باشکوه عاشورا بیاد نمازگزار روز عاشورا یعنی امام حسین (ع) برگزار می شود. همین طور زیارت عاشورا نیز قرائت می شود. امامزاده اسماعیل درحال حاضر جزء یکی از آثار بسیارمحترم در شهر است و تقریبا در مرکز شهر قرار دارد . امامزاده اسماعیل هم اکنون با یک ضریح بسیار زیبا پناهگاه بسیاری از دلهای عاشق است و هرهفته پنجشنبه مملو از جمعیت است.لایق بود این منارة زیبــارا آباد کنــدبه بانیش عقبــی را